piątek, 17 grudnia 2010

Pierwszy konkurs firmowy na FB

Pierwszy konkurs firmy Aroma GROUP rozstrzygnięty, zwycięzcą został Pan Piotr Shewa


Gratulacje dla Pana Piotra!

Zapraszamy do kolejnych konkursów, za kilkanaście minut będzie ogłoszony nowy sobotni konkurs.

Szczegółu zobacz tu:


czwartek, 16 grudnia 2010

Jak promować się na Facebooku?

Od kilku dni uczę się promować na




uczę się pozyskiwać nowych znajomych w zawrotnym tempie, uczę się jak pozyskiwać przez FB nowych partnerów do biznesu.

Uważam, że też się tego musisz nauczyć!!!

Dlatego przesyłam ci link do kilku rewelacyjnych nagrań dotyczących tej tematyki:



Nagrania są darmowe i kilku minutowe, ale jak zapragniesz być naprawdę ekspertem to tam są też materiały do kupienia.

Ja już je mam i jestem MEGA zadowolony!

5 elementów, których brakuje w Twoim biznesie

Zastanawiasz się czasami jak to jest, że jednym się udaje robić biznes, zarabiać duże pieniądze a innym nie do końca to wychodzi?

Jeżeli należysz do tych pierwszych to zapewne to, co teraz przeczytasz utwierdzi Cię w stosowaniu dobrych metod i zasad. Jeżeli należysz do tych drugich to dziś otwiera się dla Ciebie szansa na zmianę Twojego statusu Quo.

Sukces i większe pieniądze zależą od kilku, dokładnie 5 elementów, których trzeba się nauczyć i zacząć wprowadzać w życie:


  1. Komunikacja/Relacja

Podstawą każdego biznesu jest poprawna komunikacja biznesowa prowadząca do zbudowania relacji ze swoim rozmówcą.

Minęły już czasy, kiedy każdy, kto krzyczał:

 „ja mam najlepszy towar, ja najlepiej wykonuję usługi…” budował dobry biznes.

Dzisiaj kluczem do rozwoju biznesu jest budowanie relacji z potencjalnymi klientami czy kontrahentami.

Relacje możesz zbudować tylko i wyłącznie komunikując się z drugim człowiekiem. Komunikacja jest tym czynnikiem, którego należy się nauczyć zaczynając prowadzenie biznesu, szczególnie biznesu MLM.

Skuteczna komunikacja zależy od:
- twojego przygotowania

- języka dostosowanego do rozmówcy a jednocześnie poprawnego i czystego, klarownego

- nastawienia rozmówców, czyli musisz pomyśleć, w jakich sytuacjach prowadzisz dialog, pomyśl o predyspozycjach psycho–fizycznych słuchacza – bo przecież trudno pogadać o biznesie z kimś kto akurat w tym momencie jest bardzo zmęczony, albo mocno się spieszy, albo ma na głowie jakąś ważną sprawę do załatwienia…

- przekazu niewerbalnego – trudno rozmawiać z osobą, która mówi jedno a swoim ciałem pokazuje zupełnie coś innego

- wiedzy na temat tego, co oferujesz, aby zbudować dobrze relacje musisz być ekspertem w swojej dziedzinie czy branży. Mając autorytet możesz swobodniej rozmawiać o swoim biznesie.

- wspólnych tematów i zainteresowań z rozmówcą.

- stopniowanie wiedzy, którą masz do przekazania.

Wiele osób swoje biznesy opiera na tym, co ma do powiedzenia zapominając o tym, że nasz rozmówca ma swoje zdanie, swoją wizję świata, swoje problemy…
Aby osiągać sukcesy musisz nauczyć się rozmawiać z ludźmi i szukać wspólnych tematów.

  1. Jakość a nie ilość

Drugim ważnym elementem powodzenia w MLM jest świadomość tego, że liczą się ci, którzy pracują, robią czego ich uczysz, a nie wszyscy.
Są zwolennicy budowanie dużych, a w konsekwencji martwych struktur.
Ja wiem, że statystyka jest nieunikniona i zawsze się znajdą tacy, którzy się zapiszą do biznesu i nic nie zrobią. Natomiast, jeżeli chcesz osiągać sukcesy to zacznij od siebie i zacznij samemu korzystać z produktów Twojej firmy.

Pieniądze w firmach mlm biorą się przede wszystkim z obrotu towarem. Towar musi być kupowany (i ewentualnie też sprzedawany dalej), aby można było mówić o zarobku. Oczywiście możesz zarobić (szczególnie w naszej firmie) na tym, że zapraszasz nowych dystrybutorów, ale to są grosze w porównaniu z tym, co jest tak ważne.
Wystarczy ze samemu zaczniesz korzystać z produktów, produktów a Twoi ludzie też będą z nich korzystać stale i będziesz zarabiać mając niekoniecznie dużą strukturę.

Pamiętaj, że lepiej mieć w strukturze mniej osób, które kupują regularnie towar niż mieć bardzo dużo tych, którzy kupują sporadycznie lub wcale.

3. Segmentacja rynku
Czy wszystko da się sprzedać każdemu?
Czy każdy będzie zainteresowany biznesem?
Są ludzie, którym nie potrzeba dodatkowych pieniędzy, albo nie mają ochoty (albo zdolności) do prowadzenie biznesu, a jednak chętnie kupią od Ciebie produkty.
Weź swoją listę kontaktów i podziel znajomych na dwie grupy:
- ludzie otwarci, przedsiębiorczy, gospodarczy, kreatywni, weseli… to będą potencjalni współpracownicy.
- ludzie zabiegani, zapracowani, zmęczeni życiem… to będą prędzej Twoi stali klienci.

W tradycyjnym biznesie zaczyna się działania od segmentacji, natomiast w mlm wielu wcale jej nie robi!!!

A to jest poważny błąd.

4. Polecanie produktu a polecanie biznesu

Jak już posegregowałeś swoich znajomych to czas najwyższy polecić im produkt.

Ja wyznaję zasadę: im mniej osiągnąłeś, im krócej jesteś w tej branży tym częściej powinieneś polecać produkty niż sam biznes.

Warto zaczekać ze spotkaniem rekrutacyjnym do czasu aż będziesz bardziej pewny i wiarygodny dla swojego znajomego, szkoda palić sobie kontakty. Jeżeli pójdziesz do znajomego opowiadać mu o biznesie to on raczej na pewno zapyta się Ciebie jak ci idzi, ile zarabiasz, ile masz już osób itd.

Co wtedy mu odpowiesz???


Dlatego zacznij od polecania produktu, a szybko się zorientujesz, że masz sporą grupę chętnych do biznesu i wtedy możesz zacząć rekrutować, bo już wiesz więcej i możesz się pochwalić swoimi osiągnięciami.

Jeżeli polecasz produkty to też nie wszystkie od razu. Zacznij od tych, które samemu sprawdziłeś, przetestowałeś. Uwierz mi łatwiej jest opowiadać o czymś, co stosujesz, używasz niż o tym, co widziałeś w katalogu!!!


5. Rozwiązywanie problemów ludzi, pomaganie innym.

Ludzie podejmują współpracę z firmą MLM, ponieważ widzą w niej rozwiązanie swoich problemów.

Jeżeli sądzisz, że jedynym powodem, dla którego ktoś podejmuj współpracę z tą branżą jest brak pieniędzy to się grubo mylisz.
Jest wiele innych problemów, które możesz rozwiązać proponując współpracę:
- obawa o zwolnienie z pracy
- kiepskie relacje z szefem
- długie i męczące dojazdy do pracy
- brak perspektyw rozwoju
- poczucie uciekającego czasu
- chęć awansu…

Jeżeli posłuchasz tego, co ludzie mają do powiedzenia i dasz im rozwiązanie na ich problemy – będą chcieli z Tobą pracować.
Nie zagaduj ludzi tym, co Ty masz najlepsze tylko posłuchaj czego Twój rozmówca potrzebuje i potem pokaż mu swoją ofertę jako rozwiązanie jego problemu.


Pokazałem Ci właśnie 5 brakujących elementów układanki. Jak ułożysz to wszystko w całość i zaczniesz stosować u siebie będziesz zarabiać więcej, będziesz budować stabilniejszą strukturę.


Powodzenia.

Inspiracją do napisania tego wywodu było szkolenie Kamila Dunowskiego, z innej firmy niż moja. Ponieważ uważam, że to jest dobry materiał i wart polecenia chcę abyś go zobaczył:
Szkolenie trwa 52 minuty, więc obejrzyj je wtedy, gdy znajdziesz taki kawałek czasu.

Napisz mi w komentarzu, co sądzisz o tej strategii.